مركز الكرامة التعليمي ابراج الكرامة بغزه برج 3 جوال0599691186لصاحبه سمير حماد

مركز الكرامة التعليمي تعليم متميز دقه في توصيل المعلومات بطريقه بسيطه وملخصة زورونا تجدوا ما يسركم لسنا الوحيدون ولكننا المتميزون
 
الرئيسيةالبوابةاليوميةس .و .جبحـثالأعضاءالمجموعاتالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 ثانويه فلسطين توقعات 2013

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
Admin
Admin
avatar

المساهمات : 180
تاريخ التسجيل : 28/03/2012
الموقع : الملتقي الفتحاوي

مُساهمةموضوع: ثانويه فلسطين توقعات 2013   الأربعاء يونيو 19, 2013 4:09 am





Stress
Questions:
What is stress(1
Stress is our reaction to change whether it is positive or negative.
2 2)Why is stress a part of our everyday life?
Because life is full of changes and stress is our reaction to change.
-3)What sorts of stress does the first section of the passage form on
Positive and negative stress reactions in everyday life
4)What effects can positive andnegative stress have on people
Stress can help us deal with change and improve our concentration, and make us feel alive , while much negative stress can lead to failure.
5-5)Why it is necessary to realize that one is stressed?
To do something to reduce the stress.
6-6)How does stress normally disappear naturally?
It disappears as new things become normal.
*Say what these words and phrases mean:
a every day life line (-): typical daily activities
b stressors line (-): events and situations that cause stress.
c Life event line (-): things that happen to you only once or occasionally.
d Self destructive line(-):damaging to yourself
e A problem shared is a problem halved line (-):if you share the problem with someone the problem gets smaller.
*Choose the correct answer :
1 difficulty in sleeping is a (mental-emotional-behavioral- physical) stress sign.
2 Loss of interest in food is a(mental- physical- behavioral- emotional)stress sign.
*Complete :
3 a sudden feeling of anger is an emotional stress sign.
4 A sudden feeling of shakiness is a physical stress sign.
Unit Eight Your future world of work.





 
 
سميرحماد
مشاهدة ملفه الشخصي
إرسال رسالة خاصة إلى سميرحماد
البحث عن كل مشاركات سميرحماد
تعديل الصورة الشخصية لـ سميرحماد
تعديل توقيع سميرحماد
اليوم, 06:27 PM   #4
سميرحماد
+ قلم بدأ بقوة +

 
 
رقم العضوية : 283030
تاريخ التسجيل: 15 - 7 - 2012
عدد الردود : 41
عدد المواضيع : 30
المجموع : 71
المهنة :

المخالفات: 0/1 (3)

الأصدقاء: (9)
إضافة صديق



رد: مراجعه نهائيه للوحدات المتوقعه سمير حماد مهم مهم جدا


In 1968, Glyn Heaps was getting just £9 a week at a large glass company near Liverpool in Britain. When he heard that the organization had a growing problem with paper waste, he immediately said, '' I’ll take it.'' He bought an old truck and took the waste to his mother’s back garden. There, he and his wife sorted and packed it and then sold it to local paper manufacturers. Soon they were recycling and selling a ton a week – and making £40.

With Glyn’s daughter Rachel now the head of the company, the original husband-and- wife business has grown into Centrol Recycling Group. Today, Centrol employs 100 people and recycles 250,000 tons of paper, metal, glass, plastic and wood every year. The company is continuing to grow rapidly in Britain and is starting new companies abroad.
Clearly, recycling has become big business. How has this happened? Well, to start with, we all produce a lot more waste than we used to. In most developed economies, the amount is around one ton per person per year. Moreover, the waste has become harder to deal with.
Most plastic, for example, does not break down and will last for thousands of years. Increasing quantities are also toxic: things like oil and paint are very poisonous.

Traditional methods of waste disposal were careless and have become environmentally unacceptable. Most rubbish used to be dumped or burned, either on land or at sea.
Uncontrolled air, ground and water pollution were the result. Today, everyone understands that waste disposal needs expert skills.
Burying rubbish – ‘landfill’ – remains the most common form of waste disposal, but it is becoming an expensive choice. This is partly because landfill sites now have to be carefully constructed to prevent pollution – toxic leaks into the groundwater, for example. It is also because the world is running out of holes in the ground to fill with waste. Both of these changes are making landfill more and more expensive.

Due to disposal costs alone, it therefore now makes good economic sense to recycle as much as possible. Moreover, there are several other major economic points to consider.
Recycling has positive cost advantages in itself. Making a completely new aluminum can costs 20 times as much as recycling an old one. Similarly, the world now makes a quarter of its new steel from recycled metal, and the USA has recently raised this to a third.

Recycling therefore s the producer money and helps to limit consumer price rises. Recycling also creates a lot of jobs. In America, for example, more people now working in recycling than in metal mining. There are thousands of different sorts of jobs, too .On the one hand, there is the Indian worker who turn old cars tyres [AE:tires] into water pipes for the farming industry .On the other hand, there is the IT expert at Centrol who designed a program to show new customers the environmental effects of recycling .He can do this in many different ways******** very good environmental sense, but also extremely good economic sense.- from cut in emissions to the number of trees that it can . In today's world, then, recycling not only make
يوم الأحد · ي عام 1968، تم الحصول على أكوام غلين فقط 9 £ في الأسبوع في شركة زجاج كبيرة قرب ليفربول في بريطانيا. عندما سمع أن المنظمة لديها مشكلة متنامية مع النفايات الورقية، وقال انه قال على الفور،'' أنا أعتبر.'' انه اشترى شاحنة قديمة وأخذ النفايات إلى الحديقة الخلفية والدته. هناك، وقال انه وزوجته فرزها ومعبأة ثم بيعها لشركات تصنيع الورق المحلية. سرعان ما تم إعادة تدويرها وبيعها للطن في الأسبوع - وجعل 40 £.

مع غلين ابنة راشيل الآن رئيس الشركة، ورجال الأعمال زوج وزوجة الأصلي نمت لتصبح المجموعة إعادة l توظف 100 شخص وقامت بتدوير 250،000 طن من الورق والمعادن والزجاج والبلاستيك والخشب كل عام. وتواصل الشركة تنمو بسرعة في بريطانيا وبدأت شركات جديدة في الخارج.
بوضوح، أصبح إعادة التدوير الشركات التجارية الكبرى. كيف حدث ذلك؟ حسنا، في البداية، ونحن جميعا تنتج الكثير من النفايات مما كنا. في معظم الاقتصادات المتقدمة، والمبلغ هو حوالي طن واحد للشخص الواحد في السنة. وعلاوة على ذلك، أصبحت النفايات أصعب في التعامل معه.
معظم من البلاستيك، على سبيل ا...لمثال، لا يتكسر وسوف تستمر لآلاف السنين. كميات متزايدة هي أيضا سامة: أشياء مثل النفط والطلاء هي سامة جدا.

كانت الطرق التقليدية في التخلص من النفايات بسبب الإهمال، وأصبحت غير مقبولة بيئيا. معظم القمامة المستخدمة لتكون ملقاة أو أحرقت، إما على الأرض أو في البحر.
كانت تلوث الهواء غير المنضبط، والمياه الجوفية والنتيجة. اليوم، يدرك الجميع أن التخلص من النفايات تحتاج إلى مهارات الخبراء.
دفن القمامة - 'مكب' - لا يزال الشكل الأكثر شيوعا للتخلص من النفايات، ولكنها أصبحت خيارا مكلفا. هذا يرجع جزئيا مواقع دفن النفايات الآن يجب أن يتم بناؤها بعناية لمنع التلوث - التسريبات السامة في المياه الجوفية، على سبيل المثال. بل هو أيضا لأن العالم بدأ ينفد من الثقوب في الأرض لملء مع النفايات. كل من هذه التغييرات هي جعل المكب أكثر وأكثر تكلفة.


ونظرا لتكاليف التخلص وحدها، فإنه يجعل ذلك الآن من الناحية الاقتصادية لإعادة تدوير جيدة قدر الإمكان. وعلاوة على ذلك، هناك العديد من النقاط الاقتصادية الرئيسية الأخرى للنظر فيها.
إعادة التدوير لديه مزايا التكلفة إيجابي في حد ذاته. صنع الألومنيوم جديدة تماما يمكن لتكاليف 20 أضعاف إعادة تدوير قديمة. وبالمثل، فإن العالم الآن يجعل من ربع الصلب الجديد من المعادن المعاد تدويرها، وأثارت الولايات المتحدة الأمريكية مؤخرا هذا إلى الثلث.

وبالتالي إعادة التدوير ليالي المال منتج، ويساعد على الحد من ارتفاع أسعار السلع الاستهلاكية. إعادة التدوير أيضا يخلق الكثير من فرص العمل. في أمريكا، على سبيل المثال، أكثر الناس الذين يعملون الآن في إعادة تدوير مما كانت عليه في تعدين المعادن. وهناك الآلاف من أنواع مختلفة من الوظائف، أيضا فمن ناحية، هناك عامل الهندي الذي بدوره إطارات السيارات القديمة]. في أنابيب المياه لصناعة الزراعة من ناحية أخرى، هناك خبير تكنولوجيا المعلومات في . الذي صمم برنامجا لإظهار عملاء جدد الآثار البيئية لإعادة تدوير ويمكن القيام بذلك في العديد من الطرق المختلفة ******** معنى بيئية جيدة جدا، ولكن أيضا من الناحية الاقتصادية جيدة للغاية -. من خفض في الانبعاثات إلى عدد الأشجار


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://smeer-gh.ba7r.org
 
ثانويه فلسطين توقعات 2013
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
مركز الكرامة التعليمي ابراج الكرامة بغزه برج 3 جوال0599691186لصاحبه سمير حماد :: الكتب والمراجع :: المراجع-
انتقل الى: